Sahabat

Halaman

10 Mei 2016

Hiking @ Bukit Broga 2.0, Semenyih Selangor

By Dalia Hassan at Selasa, Mei 10, 2016

Assalamualaikum wbt...



Aku dah mula rasa gian untuk mendaki. Lama sikit tak mendaki aku mula rasa tak keruan. Tak kisah lah bukit apa, asalkan bukit. Tinggi ke rendah ker waima Bukit Bintang, Bukit Jelutong, Bukit Damansara, Bukit Kerinchi, Bukit Aman pun aku tak kisah asalkan namanya bukit.. haha! (senget)


Ahad malam tiba tiba jer aku dapat ilham nak panjat Broga pada Isnin (9/5/2016) pagi tu. Almaklumlah aku off Isnin tu... daripada tak ada apa nak buat kat rumah, baik aku isi dengan aktiviti kan? Dengan persetujuan housemate aku, Isnin pagi kami gerak ke Semenyih dengan penuh doa dan harapan agar hujan tak turun. Dan Alhamdulillah, cuaca cantik!


Seronoknya hiking week days ni, orang tak ramai tak macam kali pertama aku panjat Broga tempoh hari. Waktu tu, kat atas bukit pun boleh jem dengan orang. Ramai sangat... nak bergambar pun kena pandai2 menyelit untuk cari pemandangan yang cantik.Tapi pergi kali ni memang best la.. umpama Broga itu aku yang punyaaaa!! yeaahhh!



Jom tengok gambar2 aku kat sana...


















Membaca Jambatan Ilmu (hoiiii! agak2 la nak membaca kat atas bukit tu!)


Duhai angin... sampaikan salam rinduku pada si dia yang semakin menyepi....






Mak Bedah adik Mak Jemah...





























Sampai rumah, masing2 tertidur, kepenatan... Zohor pun dah kul 3 lebih.. dalam kul 5 lebih, encik asben ajak keluar pegi makan steamboat kat Big Spoon Steamboat & Grill.. sempena hari ibu katanya... aduiiii... baru jer pagi tadi bakar lemak, petang cover balik lemak yang dah terbakar tu.. Isk..

Camana nak kurus ni????

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review